Søndag. Tredje og sidste dag. Var man mærket efter alkoholindtag de to forrige dage eller øm i stængerne efter gårsdagens afsluttende vilde dansefest dikteret af Jamie xx, sørgede Velvet Volume for energien, da de kl. 15.00 indtog P6 Beat Scene og fyldte pladsen foran sig med deres fyldige rockmusik. Kvindelige kunstnere har til manges kritik været stort set usynlige på årets musikprogram, men de tre ganske unge aarhusianske søstre Noa, Naomi og Natasja på henholdsvis 19, 19 og 17 år, syntes med deres kraftfulde girl-power at sætte kvindernes manglende tilstedeværelse i relief. Pigerne stod over for deres største gig nogensinde, og de gjorde det godt på den mindre scene, om end deres nervøsitet skinnede igennem deres næsten for udprægede ydmyghed udtrykt gennem adskillige omgange af takketaler, hvor ”tusind” blev gentaget en gang eller to for meget.
Enhver form for craving gav pladsens talrige og indbydende madboder efterfølgende mulighed for at stille. ”Økologisk” var et gennemgående ord på bodernes menutavler og vidnede om én af festivalens kerneværdier: bæredygtighed. Dette var også tilfældet med maden fra GLAD’s bod, som til hverdag huserer på Frederiksbjerg, og som var 100% økologisk og 100% lækker. Søndagsstemningen var lige netop tilpas chillet og vakt, da den australske dj og producer Harley Edward Streten aka. Flume –læs anmeldelse her– erobrede Blå Scene og hele pladsen foran sig. Han beviste overlegent, at han helt uden problemer kan spille op til dans selv på en højlys søndag, og at han var den rette til at igangsætte søndagens festligheder.
Kl. 19.40 indtog den britiske rock-popgruppe Coasts P6 Beat Stage, og som konferencier Camilla Jane Lea betonede inden bandets sceneentré var der tale om et nyt band, hvis gode sange udelukkende lå til grund for bookingen. Udbredt manglende kendskab til bandet skyldtes formodentlig den på ingen måder tætpakkede publikumsplads. Bandet formidlede dog en god, om end lidt ordinær rockkoncertoplevelse.
Mens Duran Duran for en kort stund tog publikum med tilbage til 80’erne og udsendte lyserød konfetti fra fyldte scenekanoner, satte flere allerede kurs mod P6 Beat Stage, hvor Ukendt Kunstner i konkurrence med Beck på Blå Scene havde fået æren af at lukke og slukke for festivalen denne gang. Hvor ukendte Coasts i bogstaveligste forstand tidligere havde haft svært ved udfylde pladsen under P6 Beat scenes pavillonoverdække havde den danske hiphop-duo svært ved at opretholde nogen form for illusion om anonymitet. De tiltrak derimod et stort og hovedsageligt ungt publikum. Ingen grund til at lade chancen for en timelang fest passere, og rapper Hans Philip udviste i sin hvide kedeldragt og sorte solbriller topform fra første skridt – eller rettere sagt spring – på scenen. Med sine særegne og energiske dansemoves og med kortvarig hjælp fra kollegaerne Kesi og Lord Siva demonstrerede han fuld energi og hengivenhed fra start til slut, og under pavillonen udviklede sig en næsten for voldsom dansefest. Publikum skulle i hvert fald ikke overtales, da Hans Philip spurgte, om de var klar på at holde en ”fucking fest”, inden han blot forlængede den allerede igangsatte fest under opførelsen af ”Fucking Nummer”.